Brzdové kotouče

Další případný krok k vylepšení systému brzd. Pro začátek je dobré zmínit, že pro brzdnou sílu není rozhodující nikoliv jen kotouč, ale především materiál destiček. Respektive celkové výsledné tření je sice ovlivněno mimo jiné množstvím uhlíku ve slitině kotoučů, ale hlavní slovo má materiál brzdových destiček.
Kvalita kotoučů je důležitá především z důvodu teplotní odolnosti a tím pádem rezistence vůči případným deformacím v souvislosti s vyšším teplotami vznikajícími při sportovním či závodním provozem.  Obecně existuje více možností, jak provézt tento „upgrade“:

  • Sportovní drážkované, děrované či drážkovano-děrované kotouče, ať již chlazené či nechlazené (dle aplikace) v OE rozměru v klasickém jednodílném provedení, jak je má většina běžných vozů. V tomto případě nabízíme různé aplikace pro většinu vozů vyskytujících se na současném trhu.

    V naší nabídce k dispozici produkty značek BremboEndless Brakes Technology, National Autoparts, DBA, EBC a další. 
       Přímé vstupy do jednotlivých sekcí brzdových kotoučů E-shopu Renovak:
               BREMBO
               DBA
  • Sportovní kotouče (opět ať již drážkovaný či děrovaný či kombinace) jako v bodě výše, stále v celkových originálních rozměrech, ale na dvoudílné bázi – kotouč se skládá ze středu na bázi AL slitiny a na něm je uchycen venkovní rotor, většinou již také se směrovými větracími šachtami. Toto řešení eliminuje tzv. tepelný most a díky tomu je kotouč podstatně více rezistentní vůči deformacím z důvodu dosažení vysokých teplot. Případné uchycení středu na venkovní rotor pak může být řešeno ještě dvojím způsobem a to tzv. pevným uchycením nebo plovoucím uchycením. Druhé řešení je ještě více odolné vůči případným deformacím. Ve většině případů pak zákazník musí později měnit jen venkovním rotor a případně spojovací materiál, AL střed vydrží několik výměn. Toto řešení s sebou přináší kromě zmiňované rezistence vůči vysokým teplotám také významnou úsporu váhy vůči OE řešení, tudíž jde tedy o snížení brzděné rotační hmoty, což znamená opět přínos z hlediska eliminace teplot a také zlepšení chování vozu v zatáčkách. Toto řešení je samozřejmě několikanásobně dražší než běžné jednodílné kotouče a to za a) z důvodu technologické náročnosti a za b) z důvodu množství nebo spíše de facto kusové produkce ve většině případů. Je naprosto logické, že tento typ produktu nebude možné jako hotový objednat například pro vůz Škoda Octavia I a naopak ho nabízíme například pro Subaru Impreza WRX STI a podobně. Pro tyto typy kotoučů v naší nabídce naleznete značky Brembo Racing, Endless Brakes Technology, PFC (Performance Friction Brakes), GiroDiscs a DBA.
  • Obdobný typ produktu dvoudílného kotouče jako výše, ale vylepšený ještě tím, že rotor má vůči originálnímu kotouči větší průměr a výrobce dodává navíc přímo adaptér pro vložení mezi těhlici (případně držák brzdiče) a brzdič. Používá se především pro dané konkrétní aplikace pro supersporty a oblíbené sportovní vozy - například Audi RS6, Porsche a další). Pro tento typ produktů nabízíme rotory renomovaného amerického výrobce Giro Discs. Větší průměr kotoučů = větší kapacita pro rozložení teplot / efektivnější chlazení, větší páka. 
  • d) CCM nebo tzv. PCCB – karbon-keramický kotouč. Tyto materiály se vyznačují specifickým aspekty, díky kterým zůstávají především doménou OE vybavení. Nabízíme sportovní sady celých brzd s PCCB kotouči Brembo Racing - kombinace těchto typů kotoučů s třmeny Brembo Gran Turismo jako celé kompletní sady včetně příslušenství. Karbon-keramické kotouče PCCB včetně Brembo Racing vyžadují specifické materiály destiček. Na spoustě dnešních moderních sériových supersportů se lze setkat s karbon-keramickými kotouči již v sériovém osazení. Tyto materiály s sebou nesou výhodou v několika násobně větší životnosti kotoučů ve srovnání s ocelovými, nevýhoda spočívá kromě vyšší ceny náhradních rotorů v omezeném výběru brzdových destiček, jejich vyšší ceně ve srovnání se špičkovými závodními či sportovními destičkami pro ocelové kotouče a taktéž ve složitějším monitorování opotřebení kotoučů. Nabízíme taktéž náhrady za PCCB kotouče v identických sériových rozměrech pro vybrané vozy v ocelovém provedení - od  značek Performance Friction a GiroDiscs.
Nedílnou součástí závodních kotoučů / rotorů je adekvátní spojovací materiál pro spojení s AL středy. Existují různé typy provedení v závislosti na konstrukci konkrétních rotorů - pevné varianty uchycení, plovoucí do středu kotoučů či do kotoučů, varianty délek, tloušťky vymezovacích podložek plovoucích typů uložení atd. Pro více detailů na kontaktujte. Disponujeme nejobvyklejšími položkami těchto komponentů od našich hlavních dodavatelů závodních kotoučů. 

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti