Nejčastější dotazy ohledně zvýšení výkonu brzdové soustavy
- potřebuji zvýšit účinek brzd, chtěl bych lepší kotouče? Ano, ale začněte vždy materiálem destiček!
- máte keramické destičky? Ano! Dochází k zaměňování materiálu standardních obyčejných destiček na úrovni OE kvality vylepšených o příměs měděných vláken určených pro běžné vozy na běžný provoz s materiály pro karbon-keramické kotouče a s materiály závodních destiček na bázi sinteru (tj. keramických materiálů) pro závodní vozy. Ano, keramické sinter materiály dodáváme. Ano, destičky pro karbon-keramické kotouče (které ovšem nesmí být na bázi sinteru – keramiky) dodáváme
- dotazy na samotné 4 pístové či 6 pístové třmeny pro konkrétní vozidla – ne, až na výjimky (například Wilwood pro historické vozy Corvette) – zmíněno dříve, nikdo nemůže vyvíjet třmen pro potencionální prodej na pár kusů konkrétního vozu
- chtěl bych karbon-keramické kotouče pro konkrétní vůz – ano, umíme, ale jen pro vybrané konkrétní aplikace a vždy jako celý komplet se středem
- jezdím pro radost, jsem amatér, nechci utratit peníze na dvoudílné řešení kotoučů či celé sady či dát větší obnos peněz za dražší závodní destičky - fyzika se neptá, brzdění je proces přeměny kinetické energie na tepelnou, pakliže disponujete silným a těžším vozem a chcete absolvovat byť jen jedinkrát jízdu na okruhu třeba v délce okolo 20 minut a svůj „track day“ si pořádně za své peníze užít, investice do správného materiálu Vás nemine. Ano, pro 2 měřené okruhy v Mostě či Brně Vám budou moci stačit pro jakýkoliv vůz lepší sportovní destičky
- mám měkký pedál, dochází k jeho propadání
Příčina může být jak ve špatném materiálu destiček – došlo k přehřátí, jezdec stál dlouhou dobu na brzdě, tak i v kapalině. Díky tomu se pak výsledné teplo přeneslo přes podložní plech desky a písty i do kapaliny. Řešení – materiál destiček s vyšší teplotní odolností a kapalina s vyšším bodem varu a také viskozitní stabilitou.
- sehnal jsem si brzdič a chci pro něj vyrobit adaptér
Ne, neprovádíme, jak ze zmíněno dříve, zákazníkům chceme nabízet funkční správné řešení a není v našich silách pokoušet se případně řešit těžko řešitelné konstrukce při špatném výběru třmenu
- zakoupil jsem sportovní či závodní brzdové destičky a nemají správný výkon, na povrchu destičky je jsou patrné známky skloviny
Pravděpodobně nebyl proveden správně záběh, v každé krabičce sportovních či závodních destiček je návod na zajetí. Při ignoraci provedení záběhu se téměř vždy dostaví tento výsledek.
Tento dokument představuje základní úvod do problematiky sportovních brzd. Doufáme, že Vám tento manuál pomohl pro Vaši lepší představu o Vašich brzdách. V případě dalších dotazů je zkusíme rádi zodpovědět.
Renovak Kostelec nad Orlicí s.r.o., copyright 2020-2021-2022