Brzdové kotouče Giro jsou přímou náhradou za původní originální díly. S tím, že tímto dílem majitel vozu získává výkonnější brzdový systém - významná úspora váhy ve srovnání s konvenčními OE produkty, díky plovoucímu uložení větší odolnost a životnost a neposlední řadě zlepšení chování vozu v zatáčkách právě díky úspoře váhy, což obnáší menší rotační hmotu.
Brzdové kotouče GiroDiscs disponují ve svém portfoliu jak náhradami za klasické nerezové ocelové kotouče, tak i produkty nahrazující PCCB karbon-keramické brzdy.
GiroDisc tedy ve svém portfoliu nabízí i brzdové kotouče sloužící jako náhrada za původní originální systém karbon-keramických rotorů. Toto řešení v sobě přináší v porovnání s OE PCCB variantou podstatně větší výběr materiálu brzdových destiček včetně závodních směsí. Respektive GiroDisc v případech náhrady PCCB kotoučů za ocelovou verzi volí menší annulus kotouče z důvodu úspory váhy rotační hmoty a z tohoto důvodu je pak nutné volit i brzdové destičky s nižším annulusem (nižší výškou třecí plochy). Snížení váhy rotační hmoty pak znamená lepší chování vozu v zatáčkách při brždění a taktéž snížení provozních teplot.
Středy kotoučů jsou vyráběny z leteckého duralu řady 6061-T6 ze zdrojů v USA. Giro disponuje vlastní slévárnou, odkud pochází výchozí surovina i pro produkci rotorů. Větrací šachty disponují vlastní designem pro větší efektivitu cirkulace vzduchu.
Kotouče používají plovoucí montážní systém s 12 děrami pro uchycení na střed. Taktéž tento materiál je vyroben v USA. Spojovací materiál je vysoce rezistentní vůči případné korozi díky vlastní povrchové úpravě na bázi cadmia. Spojovací pouzdra se šrouby umožňují rezistenci vůči vysokým silám vznikajícím při namáhavém brždění při zachování požadovaného axiálního i radiálního plovoucího efektu mezi kotoučem a středem. Na spojovacím materiálu se dále používají pružiny pro eliminaci hluku. Při prvotním pořízení celého kompletu GiroDisc kupujete kompletně smontované kotouče a později již pak jen měníte samotné rotory a případně spojovací materiál.